עובד עזב- מה קורה למי שנשאר?

Businessman standing with arms crossed in his office, desktop with laptop on foreground, selective focus

שיתוף

עובד עזב – מה קורה למי שנשאר?

מאמר פרסומי

כשמירי פתחה את האופטיקה שלה, זו הייתה בשורה.

לא הייתה אופטיקה מקצועית באזור, ומירי נכנסה לנישה הזו במקצועיות, שרותיות ובמבחר גדול ועדכני של זוגות משקפיים.

היה נעים להכנס לאופטיקה של מירי, אדיבות ואכפתיות זרמו שם באוויר.

כשמירי הגיעה אלי לפגישה היא הייתה נראית מובסת ועייפה. היא ספרה על צוות עובדות שהשתנה, העזיבה של אחת העובדות הוותיקות יצרה חלל עמוק שמשפיע על כל המערכת.

פתאום החל מרמור, תלונות על העבודה, על דרישות שמקודם היו ברורות, עובדות שהיו מסורות לאופטיקה, החלו לדבר על שינוי ותחושת מיצוי. האווירה הזאת לא עשתה טוב ללקוחות.

בעוד שבעבר כשלקוח נכנס מיד הוא קבל חיוך ושרות, היום עד שמשהיא מהעובדות מתפנה אליו בחוסר חשק, לפעמים מעדיף הלקוח להסתובב וללכת למקום אחר.

"האמת?" הודתה מירי בפני "לי עצמי אין חשק, האופטיקה נהייתה לי מעיקה, התלונות, המריבות חוסמים כל אפשרות לעבודה נעימה ומשפחתית כמו שהיה בעבר. אני לא מצליחה להבין את העובדות, מה קרה להן??"

אז מה באמת קרה להן?

בצוות יש לכל אחד מקום. פיזי וגם מהותי.

כשאחד עוזב, זו טלטלה לכולם.

לפעמים יש תחושה לעובדים הנשארים, שההוא שעזב- התקדם והם נשארו מאחור.

אז הם מחפשים שינוי. יכולה להיווצר תחושת ניצול, מתחילים לבחון אפשרויות חדשות, מה שהיה אתמול ברור ומוחלט היום ניתן לדיון.

כמו במשחק הכיסאות, ברגע שמוצאים כיסא כל אחד צריך למצוא את עצמו מחדש…

זה יכול להיות גל שבא והולך וזה יכול להיות גם איתות אזהרה.

בעלת עסק חכמה מטפלת במצב כזה, ולא מסתכלת מהצד לראות איך זה יסתיים…

מה עושים?

האפשרויות רבות והכל צריך להיות בהתאמה לעסק שלך.

אצל מירי יזמנו שיחות שלי עם כל אחת מהעובדות.

למה אני ולא מירי? שאלה מצוינת!!

לפעמים נכון שדווקא בעל העסק ינהל את השיחות. אך בסיפור הזה, הרגישה מירי שהיא כל כך עייפה וכועסת שלדעתה היא רק תקלקל: "אני צריכה משהוא מבחוץ, אובייקטיבי ומקצועי שיעזור לנו לצאת מהכאוס ולחזור לתפקד כמו האופטיקה שהיינו!"

שמענו את הכאב והרצון של כל עובדת, ובהתאמה מירי ואני יצרנו הגדרות תפקידים חדשות, הזזנו תפקידים מפה לשם, הרחבנו סמכויות, ואפילו יש עובדות שיצרנו להן מיקום חדש פיזי- שעשה להן טוב על הלב.

בסיכום התהליך העובדות קבלו רענון ותחושה טובה של קידום, התחדשות ותחושה שהמעסיקה מעריכה אותן ואכפתית למצבן.

בערב הגיבוש שערכנו (עוד עצה לזריקת מוטיבציה לצוות) ספרו העובדות שעכשיו הן מרגישות רצון חזק להצלחה אישית וכללית וכיף להן לעבוד כצוות בכזו אופטיקה חמימה.

מירי לחשה לי: "זה הצליח!"

***********

אם גם את מתלבטת בקשר לעסק, את מוזמנת לפנות אלי, ביחד נחזיר את העסק שלך למקום שמתנהל בחיוניות ומרוויח הרבה יותר.

ועכשיו מבצע "עצה קטנה" – באפשרותך לשלוח לי שאלה למייל ואענה לך עליה בחינם!

שלחי שאלה למייל [email protected] בכותרת ההודעה רשמי "עצה קטנה".

 

לאה זינגר

יועצת ארגונית ומלווה עסקים

0548441939 [email protected]

אולי יעניין אותך גם

השארת תגובה

הצטרפו לרשימת התפוצה של מגזין קנייטש

הדילים הכי חמים | קבוצות הרכישה המשתלמות ביותר | הטבות יחודיות למצטרפים

כוח הקנייה החזק בציבור החרדי - מעל 15,000 דיוורים ישירים​

רוצה לפרסם בקנייטש?

או שיש לך כתבה מעניינת, זה בדיוק בשבילך. 

עקבו אחרינו
גלילה לראש העמוד
%d בלוגרים אהבו את זה: